Billede af kvinde med baby

Sange med Mødre

Sange med Mødre er et korforløb specielt for gravide/nye mødre, der oplever at graviditeten/det at være mor kan være forbundet med svære følelser, nedtrykthed og uro. Forløbet sker i samarbejde med din jordemoder eller sundhedsplejerske, der henviser dig til at være med.

Hos Sange med Mødre har vi sangen i fokus. Men du behøver ikke have erfaring med at synge. Her handler det om at bruge sangen som redskab til at sætte ord på følelser og stemninger - også når de bliver store og svære.

Rammerne

• Vi mødes ugentligt i en gruppe af 6-10 mødre.
  • Forløbet strækker sig over 12 gange á en times varighed.
  • Du starter på holdet, mens du er gravid og fortsætter igen et par uger efter din fødsel sammen med din baby.

Med sangen skaber vi et frirum, hvor vi giver dig mulighed for at komme ned i kroppen og ind i vejrtrækningen.
I fællesskab synger vi sange, der er målrettet dig - og vi laver beroligende og fødselsforberende vejrtrækningsøvelser.

Hvad får jeg ud af at være med?
Du kommer til at indgå i et fællesskab med andre mødre, du får værktøjer til at være med ængstelse og uro - og konkrete vejrtrækningsøvelser til før, under og efter din fødsel.

Skal jeg have erfaring med at synge?
Nej, erfaring med sang er ikke nødvendigt.

Hvor og hvornår?
Vi mødes på Kulturskolen i Ringkøbing, Rindumvej 1, 6900 Ringkøbing.

Mandag kl. 11-12: Forløb for gravide

Tirsdag kl. 11-12: Forløb for mødre med børn i alderen ca. 3-9 måneder

Holdene starter i uge 39.

Hvordan tilmelder jeg mig?
Du bliver henvist til forløbet af din jordemoder eller sundhedsplejerske - herefter skal du tilmelde dig via formularen herunder. Husk at angive om det er før- eller efterfødselsholdet, du tilmelder dig.
Du er altid velkommen til at ringe til kontoret på 99 74 13 89, hvis du har spørgsmål. Vi har telefontid man-torsdag kl. 9-14.

Underviser
Sanglærer Sofie Augustesen

Tilmeld dig til Sange med Mødre

Sange med Mødre er blevet til i samarbejde mellem Den Kreative Skole i
Silkeborg, Kulturskolen Viborg, Holstebro Musikskole samt lokale jordemødre og sundhedsplejersker.
Breathe Melodies for Mums i London er inspirationen til Sange med Mødre.
Sange med Mødre er støttet af Region Midtjyllands Kulturudviklingspulje.

Læs mere på sangemedmødre.dk