
Generel information
Hvorfor samarbejde?
Kulturskolen arbejder på at skabe et tættere og ligeværdigt samarbejde med fri- og folkeskoler i RKSK. Vi oplever, at disse synergier spiller en vigtig rolle i at understøtte børn og unges kreative og kunstneriske udvikling. Det fremmer kreativitet, læring og trivsel blandt eleverne, samt bidrager til at styrke kulturfagene i grundskolen og skaber en mere helhedsorienteret læringsoplevelse for eleverne. Ved et gensidigt forpligtende og ligeværdigt samarbejde udfordrer vi hinanden og bringer pædagogikken, didaktikken og fagligheden til nye højder.
Her kan du læse mere om de pædagogiske, kunstneriske og samfundsmæssige perspektiver for et sådant samarbejde, og de potentielle gevinster for både elever, skoler og samfundet.
Hvad er en kompagnon?
Visse forløb/tilbud forudsætter en kompagnon. En kompagnon er en faglig person tilknyttet fri/folkeskolen. Optimalt set er den faglige person klassens musiklærer, men hvis skolen ikke har en musiklærer ansat, kan kompagnonen være én, der har tæt tilknytning til klassen. Vi har særlig fokus på det ligeværdige, faglige og forpligtende samarbejde Kulturskolen og fri/folkeskolerne imellem, hvor kompetenceudvikling og sparring er i højsæde. Derfor forudsætter visse forløb/tilbud fælles forberedelse (fri/folkeskolens faglige person og Kulturskolens faglige person).
Kontakt
Matcher udbuddet ikke jeres behov, vil vi gerne gennem dialog skræddersy et forløb der passer lige til jeres skole. Tag gerne kontakt til vores skolekoordinator Stine Ejsing Andersen for mere information.