Instrumenter og sang

Gruppe- og soloundervisning på instrument og i sang
- for elever under 25 år

I Kulturskolen Ringkøbing-Skjern foregår instrumentalundervisningen som gruppeundervisning eller solo (alene).

Gruppeundervisning med 2 elever tilbydes i alle instrumentfag og sang.

Gruppeundervisning med op til 4 deltagere kan vælges på instrumenterne guitar, fløjte, saxofon, messing og strygere.

Du kan som soloelev vælge forskellige lektionslængder.

• 20 min. er velegnet til begyndere.
  • 25 min. er vores anbefalede lektionslængde
  • 30 eller 35 min. er for de elever der har mulighed for og lyst til at fordybe sig yderligere og nå langt med musikken.

Du kan også vælge at købe 2x20 min. og så komme to gange om ugen - mulighederne er mange. Sæsonlængden er 37 uger. Alle elever har mulighed for at deltage i en eller flere af Kulturskolens mange koncerter. Nogle ønsker ikke at optræde, og det accepteres selvfølgelig også.

Link til priser

Du kan vælge mellem følgende instrumentgrupper:

Gruppe- og soloundervisning på instrument og i sang
- for elever over 25 år

Som noget nyt tilbyder vi nu også gruppeundervisning for voksne. Der kan dannes hold på 2-3 personer på samme instrument.

• Gruppeundervisning med op til 3 deltagere kan vælges på instrumenterne guitar, fløjte, saxofon, messing og strygere.
  • Gruppeundervisning med 2 elever kan vælges for alle instrumenter og sang.

Sæsonlængden kan være en halv sæson (18 gange) eller hel sæson (37 gange). Vær opmærksom på, at ved valg af halv sæson er undervisning fortløbende fra uge til uge. Det er muligt at starte i august eller januar, eller anden måned hvis der er ledig plads hos en underviser.

Voksne soloelever over 25 år tilbydes 25 min. om ugen i en halv sæson (18 gange) eller en hel sæson (37 gange). Vær opmærksom på, at ved valg af halv sæson er undervisning fortløbende fra uge til uge. Det er muligt at starte i august eller januar, eller anden måned hvis der er ledig plads hos en underviser. Undervisningen foregår fortrinsvis på afdelingerne i Ringkøbing og Skjern men tilbydes også på skoler og andre undervisningssteder.

Link til priser

Instrumentudlejning

Visse instrumenter kan i begrænset omfang lejes på Kulturskolen i forbindelse med undervisningen.

Tilmeld dig her