Billede af barn med violin

Strygerundervisning

Tilmelding her

Link til prisoversigt

Strygeinstrumenter er meget alsidige og bruges i alle genrer både til solo og til sammenspil.
Du kan vælge mellem 4 forskellige instrumenter og der er mulighed for at skifte instrumentstørrelse efter behov.
Der er mulighed for at modtage undervisning i grupper op til 4 elever eller alene (solo) for elever under 25 år. For voksne er der mulighed for gruppeundervisning med op til 3 deltagere.

• Violin: Violinen er det mindste instrument i strygerfamilien og spiller de højeste toner. Det er det instrument der er flest af i et symfoniorkester og desuden et populært instrument indenfor genrer som f.eks. jazz, folkemusik, country, pop m.m. Som violinist starter man ofte med at spille sammen med andre, så man hurtigt møder andre med samme interesse. Violinen findes i flere størrelser. Vi tilbyder også Suzuki-undervisning.
    Aldersvejledning: suzuki-violin: fra 3 år. Violin fra 5 år.

• Bratsch: Den lidt større violin, bratschen, er også et instrument der er meget spændende at spille på. Ud over undervisningen, vil man meget hurtigt komme til at spille sammen med andre strygere, og derved indgå i et fællesskab. Aldersvejledning: fra 10 år.

Der forventes undervisning i sæson 23/24 i Ringkøbing, Skjern, Lyne og Tarm

Tilmelding til violin og bratsch her

• Cello: Celloen har stolte traditioner som både soloinstrument og i orkestre. Dens mørke klang er meget smuk, og instrumentet findes i alle størrelser, så du kan begynde helt ned til 5-6 års alderen eller tidligere. Vi kan også tilbyde Suzuki-undervisning på cello.
    Aldersvejledning: Suzuki-cello: fra 3 år. Cello: fra 4-5 år.

• Der forventes undervisning i sæson 23/24 i Ringkøbing, Skjern og Borris

Tilmelding til cello her

• Kontrabas: Kontrabas er et meget alsidigt instrument, der bruges i alle genrer fra rock'n roll til symfoniorkestret. Der undervises i alle genrer. Instrumentet findes i flere størrelser og børn kan begynde at spille kontrabas fra ca. 6 år. Kulturskolen har pt. ingen underviser i kontrabas for børn, men vi kan være behjælpelige med at finde en underviser.

Tilmelding til kontrabas her

Tilmeld dig her