8. juni 2023

Tilskud på 236.000 til Kulturskolens projekt 'Kunst- og Kulturbroen'

Kulturskolen Ringkøbing-Skjern har fået bevilget 236.000 kr. fra Region Midtjyllands kulturudviklingspulje til vores projekt ’Kunst- og Kulturbroen – en kunstuddannelse i grundskolen’.

Midlerne skal gå til at udvikle en systematisk model for læring, som på sigt skal udmønte sig i projekter med mere kunst og kultur i folkeskolen – og som andre kulturskoler også kan få gavn af, når den er udviklet afprøvet.
Det er Kulturskolens projektleder for Kultur og Sundhed, Helle Tarpgaard Andersen, der er tovholder for projektet.
”Jeg er rigtig glad for, at regionen støtter vores arbejde med at udvikle en ny læringsmodel og redskaber til at få mere kultur ind i skolerne – da vi ved, at kunst og kultur kan bidrage til mental sundhed og bedre læring for børnene,” siger Helle Tarpgaard Andersen.

Projektmidlerne er bevilget til projektperioden fra 14. august 2023 til 1. august 2024.