Billede af piger der danser ballet

Balletsommerskole
- i Skjern uge 31

Tilmeld dig her

OBS: Tilmelding til sommerskole og ventelister sker frem til 3. maj ved at kontakte os på tlf. 99 74 13 89 eller på mail: kulturskolen@rksk.dk, da vores elektroniske tilmelding er midlertidigt lukket.

Dato: 29/7 - 2/8 2024 (Uge 31)
Tid: Mandag-fredag kl. 9.00-15.00 - Miniopvisning fredag kl. 15.00
Sted: Kramp Scenen, Ringkøbing Skjern Kulturcenter, Ranunkelvej 11, 6900 Skjern
Alder: Fra 6 år (opdeling i grupper med 6-10 årige og 11+ årige)
Pris: 800 kr. inkl. frugt og saft
Tilmelding senest: 9/6 2024 -  Tilmeld dig balletsommerskole her

Hver dag begynder vi med at varme op, så vi er helt klar i kroppen til at danse. I løbet af ugen kommer du til at lære både en klassisk og en moderne balletdans samt en ’character’-dans, som minder meget om en folkedans. Og vi kommer til at have det SÅ sjovt med at danse sammen! Vi slutter hver dag af med at hive yogamåtterne frem og meditere. Det trænger vi nemlig til efter at have danset i så mange timer.

Om fredagen kl. 15.00-15.30 laver vi en opvisning med alt det, vi har lært i løbet af ugen. Her skal vi selvfølgelig have nogle af Kulturskolens fine balletkostumer på. Forældre og søskende er meget velkomne til at komme og se vores forestilling. Opvisning er selvfølgelig med fri entré. Alle tilmeldte til balletsommerskolen vil blive delt op efter erfaring og alder efter tilmeldingsfrist.

OBS: Det er vigtig at medbringe rigtige balletsko (som kan købes for ca. 120 kr. i balletbutikken.dk) da det er svært at danse i bare tæer eller gymnastiksko. Du kan danse i gymnastiktøj, ballettøj eller bare noget tøj, som du kan bevæge dig i. Ingen cowboybukser eller store joggingbukser.
Undervisere: Tammy Sørensen, danselærer på Kulturskolen og Flora Kryger-Hansen.
Husk: Madpakke og drikkedunk hver dag.