Nytårskoncert i Ringkøbing med Orkester MidtVest

Lørdag den 11. januar 2025 kl. 15.00 i Green Sports Arena, ROFI-Centret, Ringkøbing Orkester MidtVest under ledelse af Ole Faurschou, solist Sibylle Glosted, konferencier Katrine Muff.

HVORNÅR: Lørsdag den 11. januar 2025
HVOR: Green Sports Arena, ROFI-Cenrtet, Kirkevej 26, 6950 Ringkøbing
PRIS: 300 kr. + gebyr.  Billetsalg åbner 11. november på Ticketmaster.

Vær med, når Orkester MidtVest inviterer til en uforglemmelig nytårskoncert, hvor opera- og operette-arier, musicalklassikere og fællessang forenes i en fejring af musikken. Dette er nytårskoncert nr. 31 i en lang række af nytårskoncerter i Ringkøbing, arrangeret i samarbejde mellem Rindum SU og Kulturskolen Ringkøbing-Skjern.

Aftenens konferencier er ingen ringere end Katrine Muff, kendt som hele Danmarks korleder fra DR. Allerede før hun kunne gå, kunne hun synge, og hun kunne huske ordene til flere salmer, før hun lærte at læse. Katrine har fået hele fem sange optaget i Højskolesangbogen, og selvfølgelig skal vi synge en af hendes værker ved koncerten.

Med på scenen er også sopranen Sibylle Glosted, et af de nyere stjerneskud på den danske musikscene. Sibylle, som kommer fra en kunstnerisk familie, har allerede optrådt på steder som Det Kongelige Teater, Folkeoperaen i Stockholm og Det Ny Teater i København. Ved koncerten vil hun blandt andet opføre udvalgte sange fra My Fair Lady, Puccinis La Bohème og Strauss’ Flagermusen.

Musikken til nytårskoncerten er naturligvis især fra Wien med Johann Strauss i højsædet, hvor både far og søn er på programmet med wienervalse, lystige polkaer og sågar en dramatisk czardas.

Orkester MidtVest er som altid i gode hænder, når den erfarne Ole Faurschou er på podiet. Ole Faurschou har i årevis har haft stor betydning for musikken i Vestjylland, ikke mindst takket være sin indsats gennem mange år på OrkesterEfterskolen i Holstebro.

Glæd dig til musik af bl.a. Johann Strauss (far og søn), Kai Normann Andersen, Puccini, Jacob Gade og Leonard Bernstein samt ikke mindst Katrine Muff.

Orkester MidtVest består af unge talenter, amatører og professionelle fra Midt- og Vestjylland.

Hovedsponsor for Nytårskoncert i Ringkøbing er Ringkjøbing Landbobank