Bent Fabricuis 100 år hyldestkoncert

I 2024 ville Bent Fabricius være blevet 100 år. Der hylder vi Bent i spil dansk-ugen 2024.

HVOR: Kulturskolen Ringkøbing
HVORNÅR: Onsdag 30. oktober kl. 19.00
PRIS: Gratis.

Hør Bents Bedste i Spil Dansk Ugen

Den 30. oktober holder vi en stor hyldestkoncert til ære for komponist og sangskriver Bent Fabricius-Bjerre, som i 2024 ville være blevet 100 år. I forbindelse med Spil Dansk Ugen, som fejres hvert år i uge 44, hyldes Bents store bagkatalog af hits, filmtemaer og andre musikperler.

Aftenen byder på en række legendariske melodier. Bl.a. Alley Cat, forelsket i København, temaet fra Go’morgen Danmark og Olsenbanden. Her er både ballader og glad jazz krydret med anekdoter omkring Bent Fabricius-Bjerre og hans musik.
I alt medvirker 69 af Kulturskolens elever, musikere og korsangere samt 7 lærere. De medvirkende tæller et bredt udsnit af forskellige musikkonstellationer – Rindumkoret, Skjern Salonorkester, klassisk sammenspil, talentsammenspil, klaver og strygekvartet, trompet og vibrafon, saxofon med trombone og klaver - solo og duet m.m.

Der er med andre ord lagt op til en rigtig festlig fødselsdagsfejring, hvor vi serverer den bedste musik og lækker fødselsdagskage til. Alle er velkomne og der er gratis adgang.