Billede af to piger med teatersminke

Film Camp
- i Ringkøbing uge 27

Tilmelding til venteliste her UDSOLGT

OBS: Tilmelding til sommerskole og ventelister sker frem til 3. maj ved at kontakte os på tlf. 99 74 13 89 eller på mail: kulturskolen@rksk.dk, da vores elektroniske tilmelding er midlertidigt lukket.

Dato:  1/7 - 4/7 2024 (Uge 27)
Tid:
Mandag-torsdag kl. 9.00 - 15.00
Sted: Teatret OM’s lokaler, Vesterkær 16, Ringkøbing
Alder: Fra 10 år
Antal deltagere: Max. 10 på holdet
Pris: 640 kr. pr. uge inkl. frugt og saft
Tilmelding senest: 9/6 2024 - UDSOLGT Tilmelding til venteliste her

På vores Film Camp udvikler børn og unge deres idé til film, lærer at skyde en kortfilm på udvalgt lokalitet, redigere optagelser og tilføje lyd og special effects.

Ugen begynder med penneprøver, idéudvikling og manuskriptskrivning. Når idéen bag filmen er på plads, planlægger vi projektet, vælger skuespilroller og lokalitet til filmoptagelserne. På campen er der en hel dag, der går til at lære skuespil og hvordan en instruktør arbejder sammen med skuespillere. Derefter kommer selve optagelserne, hvor alle prøver kræfter med rollen som instruktør, fotograf, skuespiller, lydtekniker, klipper osv. Når ugen er omme, har alle børn og unge på Film Camp en kortfilm, de selv har produceret fra start til slut!
Husk: madpakke og drikkedunk hver dag.

Underviser: Maria Guggenheim, er uddannet skuespiller i Paris og ekspert i kreative processer. Hun underviser i filmskuespil og film på Kulturskolen.