{{EmailMessaging:Email.PreHeader}}
topbillede kulturskolen med 2 børn

Kulturskolens nyhedsbrev.

Nyhedsbrev august 2021

Så byder vi velkommen til et nyt undervisningsår i Kulturskolen. Og hvor er det godt at kunne ses igen og få musik og sang ind i vores liv igen og mødes omkring billedkunst og keramik, illustration, redesign-tekstiler, drama, ballet og dans. Vi har sådan glædet os!

Lige som mange andre steder i samfundet kræver det lidt at få fællesskaberne i gang igen og vende tilbage til mere ”normale tilstande”, både for vores tidligere elever, og også for dem der har lyst til at tage hul på en ny interesse eller et nyt fag som Kulturskolen tilbyder. Vi passer stadig på og har ikke glemt de nye vaner med afspritning, udluftning og afstand, men vi har nu fået det mere ind i dagligdagen som en naturlig forholdsregel uden at det overskygger vores tilværelse.

Og tænk på hvor givende det er, at kunne udtrykke sin glæde, sin vrede, sin sorg, sin kærlighed gennem musikken, dansen, tegningen eller hvor man nu bedst befinder sig. Det vil vi gerne være med til at styrke i Kulturskolen, for vi finder det vigtigt at kunne udtrykke sine følelser gennem musik og kunst. Det kan lyde stort, men det er ganske enkelt. Bare se på børn der kommer trætte fra skole eller er kede af det – en stund med sang og musik gennemblæser krop og sind, så man kommer glad ud efter kortimen og får fornyet overskud.

I skoleåret 21/22 har vi ansat et par nye lærere. Sofie Augustesen skal undervise i sang, rytmikhold og musikklasse med ukulele. Desuden vil Sofie være med til at tegne linjerne for de kommende talentlinje-hold. Sofie er aktiv sanger i Vocal Line og de kommer faktisk til Skjern Kirke den 12. december, hvis du nu ikke har oplevet koret. Det kan anbefales!

Derudover byder vi velkommen til Pavel Herrera Duquesne, som underviser i Moderne dans/Contemporary dance i Ringkøbing. Pavel har boet i Danmark i mange år og undervist og danset i flere sammenhænge. Pavel underviser mandage i Ringkøbing og sammen med vores balletlærer Tammy har vi et rigtig stærkt danseteam i Kulturskolen.

I faget billedkunst og keramik i Tarm byder vi velkommen til Gitte Jean Kjærgaard. Gitte kommer med masser af idéer, og vi glæder os til at videreudvikle på billedkunst og keramik i Mejeriet i Tarm.

De nye fag Illustration/fantasitegning og Redesign-tekstil får nu en chance for at sætte gang i et undervisningsår uden onlineundervisning og nedlukning. Vi glæder os meget til, at de kan udfolde sig sammen med eleverne, børn som voksne.

Der er ledige pladser på nogen fag og hold, kor og sammenspil, så kontakt os eller book en prøvetime via vores hjemmeside, hvis du er lidt usikker på, om faget eller instrumentet er det rigtige. Vores undervisere står klar til at møde dig. De fag eller lærere der har skemaet fyldt op, kan måske ikke tilbyde en prøvetime lige nu, men kan måske senere – eller en kollega kan give dig prøvetimen. Prøvetimen er gratis og uforpligtende.

Kulturskolen har også lempede udmeldelsesregler hvis du eller dit barn skulle fortryde – du er kun bundet for betaling i den måned du sender udmeldelsen + næste måned.

Koncerter og arrangementer er planlagt og der er meget at glæde sig til. Vi vil løbende opdatere hjemmesiden med de kommende koncerter.

Korene starter igen op, og det har været et savn og svært, at sang har været en af de ting, vi har skullet undgå i forbindelse med coronarestriktionerne.

Husk man bliver aldrig for gammel til at gå i Kulturskolen. Vi har elever fra 0-+80 og det er en glæde at have dem alle med.

Vel mødt til et nyt år i Kulturskolen Ringkøbing-Skjern.

Preben Frederiksen, kulturskoleleder

Tove Hjerrild Andersen, administrativ leder

OBS: vi har en udfordring med afmeld-linket, som ikke virker pt. Hvis du ønsker at framelde dig nyhedsbrevet, så send blot en mail til kulturskolens mail, og så bliver du fjernet fra listen

Kulturskolen logo