{{EmailMessaging:Email.PreHeader}}
topbillede kulturskolen med 2 børn

Kulturskolens nyhedsbrev forår 2024

Så er vi godt i gang med året 2024 i Kulturskolen. I dette nyhedsbrev kan du læse om:

• Husk at deltage i Kulturskolens interne brugerundersøgelse

• Køb billet og mad til Nordens Tone - Kulturskolens store festforestilling 2024

• Flot start på året med nytårskoncerter og ballet

• Klubaften for unge og fællessang for ældre fortsætter i foråret

• Forårets øvrige arrangementer.

Husk at deltage i brugerundersøgelsen

Brugerundersøgelse blandt Kulturskolens elever  og forældre/værger er i fuld gang, og vi opfordrer alle til at deltage - det tager max. 10 minutter

Vi har brug for jeres svar, da det er jeres input, vi skal bruge til at gøre vores skole endnu bedre. Deadline for besvarelse er 1. april.  Undersøgelsen varetages af CUR og er igangsat i samarbejde med organisationen Danske Musik- og Kulturskoler (DMK).

Elever under 25 år skal svare via QR-kode eller link: https://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=8HUR4Y9RJJC1
Forældre skal svare via dette link: https://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=4VUR4V1QJ596

Dekorativt billede med qr kode til spørgeskema

Nordens Tone - fællesforestillingen i 2024

Husk at sætte sæt kryds ved datoen 21/3, hvor Kulturskolen præsenterer årets fællesforestilling ”Nordens tone”. En rejse igennem de nordiske lande i farver, musik, dans og meget mere.

Billetsalget er i gang og der kan tilkøbes mad der serveres inden forestillingen. Der reserveres gode pladser til dem der har bestilt mad inden forestillingen - OBS: Mad skal bestilles senest onsdag 13/3.
Køb billet og mad på: https://www.place2book.com/da/sw2/sales/l7d03xefbk

Dekorativt billede af forestillingen Nordens Toner

Flotte nytårskoncerter og balletbørn i Hans & Grethe

Nytårskoncerterne er vel overstået både i Ringkøbing og Skjern. Dejligt at et veloplagt publikum stadig ønsker at holde nytårskoncert-traditionen ved lige. Vi har også netop holdt årets Spillemandstræf på Generator i Ringkøbing med stor succes.

Over 800 skolebørn så balletelevernes flotte forestilling, Hans & Grethe, koreograferet af balletlærer Tammy Sørensen og Melanie Espersen. Og 2 offentlige forestillinger fik også tændt for den røde lampe – alt udsolgt. Balleteleverne fra 3 år og opefter leverede smukke danse og optrin og Skjern Fotoklub har taget mange smukke billeder. Følg Kulturskolens Facebookside for at se dem. Og så skal vi ikke glemme de mange frivillige der arbejder ”bag kulisserne” og er med til at levere det flotte resultat.

Billede fra forestillingen - dekorativt
Dekorativt billede - 3 balletkvinder

Forårets koncerter og arrangementer

Der er mange flere arrangementer på vej – der er meget at glæde sig til. F.eks. Ringkøbing-Skjerns største børnekor i Rofi-Centret den 19/4 med flere hundrede børnehavebørn og et nyt spillemands- og folkedansarrangement i efteråret. Hold øje med kulturskolen.rksk.dk/det-sker og med Kulturskolens facebookside.

Klubaftener for unge - dette forår i Skjern

Kulturskolens klubaftener fortsætter i foråret 2024 i Skjern – den første torsdag i marts, april og maj. Som noget nyt er der et lille værkstedstema på aftenerne - hver gang med et nyt tema. Næste gang er 4. april.  Tidspunktet er som sidst 19-21.

Dekorativt billede som pr for klubaftener i 1. halvår 2024

Fællessang i Skjern 4 tirsdage i foråret

Fællessang med temaet 'Livets sange' fortsætter i foråret 2024 i Skjern, den første tirsdag kl. 11.00 i månederne februar, marts, april og maj. Næste fællessangsarrangement er tirsdag 2. april  kl. 11.00 på Kulturskolen i Skjern. Alle er velkomne og tilmelding er ikke nødvendig. Arrangementet koster 20 kr. pr. gang og det er inklusiv en kop kaffe efter sang.

Dekorativt billede af blomster som pr. for 4 fællessangsdage i foråret 2024

Har du forslag til nye tilbud i Kulturskolen?

Forberedelserne til den kommende sæson 24/25 er så småt i gang. Har du forslag eller ønsker til kommende tilbud i Kulturskolen, så send en mail med dit forslag til: tove.andersen@rksk.dk.
Vi forventer at tilmelding til det kommende undervisningsår åbner omkring 1/5-2024.

Dekorativt billede - 5 balletbørn i bi-kostume

Med ønsket om et dejligt forår!

Kulturskolen Ringkøbing-Skjern

Kulturskolen logo

Kontakt Kulturskolen

Rindumvej 1